תקנון אג'יאל
רצף חינוכי מלידה עד גיל 6

אנחנו באג'יאל רואים את טובת ילדיכם מעל הכל ואנחנו אחראים עליהם מרגע כניסתם לגן ועד יציאתם ממנו.
שיתוף הפעולה בין הגן לבין ההורים הוא הכרחי על מנת להבטיח את טובתם בגן.
כדי לעזור לנו להשיג את התהליך החינוכי שמבוסס על הטמעת ערכי השוויון, קבלת האחר ועצמאות ילדיכם, נבקש את שיתוף הפעולה שלכם בהקפדה על כללי ונהלי הגן שנועדו לעזור לנו ממש את החזון המשותף לנו ולכם.

ביטחון ובטיחות

הבטיחות, הבריאות והאבטחה של הילדים באג'יאל היא בעדיפות הגבוהה ביותר. לכן, אנו מבקשים מכם לעיין בנהלים הבאים ולהישמע להם, ויחד נבטיח את שלומם של הילדים, את בריאותם ואת התפתחותם המיטבית.

כניסה ויציאה

  1. כדי להבטיח את שלום הילדים ולאפשר את רציפות התהליך החינוכי ללא הפרעות, ניתן להגיע לגן עד השעה 8:45 ושוב משעה 13:20. בשאר הזמן השער יהיה סגור.
  2. כשהשער סגור הנהלת הגן היא היחידה המורשה לפתוח את השער. שאר הצוות אינו מוסמך לפתוח אותו. אם אתם רוצים לבקר בשעות אלה אנא תאמו איתנו טלפונית מראש.
  3. כאשר מביאים את הילד לגן באחריותכם למסור אותו לגננת שלו בלבד. במיוחד כאשר הפעילות מתקיימת מחוץ לכיתה.
  4. בסוף היום יש לאסוף את הילד רק על ידי מבוגר (מעל גיל 12), ורק על ידי אדם המופיע בטופס הילד שנחתם בתחילת שנת הלימודים. הילד לא יימסר למי ששמו לא מופיע בתיק האישי שלו.
  5. במקרה שאדם חדש שאינו מופיע ברשימה, הורשה על ידי ההורים לקחת את הילד מהגן לפחות פעם אחת, נאפשר לאותו אדם לקחת את הילד בפעם הבאה, עד שההורים יעדכנו בחידוש.
  6. במקרה של הגעה מאוחרת לגן (אחרי 08:45), יש להיפרד מהילד מחוץ לכיתה. לאחר מכן הסייעת תכניס את הילד לכיתה כדי למנוע הפרעה לפעילות במיוחד במהלך מפגש הבוקר.
  7. כאשר מביאים את הילד לגן נא לא להישאר בכיתה ולדבר עם אנשי הצוות מאחר וכך נמנע מהם לקבל את שאר הילדים ולהכניסם לתוך הפעילות. נשמח לקבוע איתכם מועד לפגישה במהלך שעות היום כדי לדון בענייני הילד ולענות על כל שאלה.
  8. נא להודיע לצוות הגן על כל היעדרות של ילדכם מהגן.
  9. נא לדווח לגן בכל מקרה של עיכוב באיסוף הילד באמצעות מספרי הטלפון:
    טלפון הודעות לגני טרום + חובה – 051-5005885
    טלפון הודעות למעון היום –  051-5004884
  10. צוות הגן יברר ביוזמתו על סיבת היעדרותו של הילד ביום השלישי להיעדרותו מהגן.

ביטוח

  1. הילד מבוטח למשך כל זמן שהייתו בגן וכן במהלך טיולי הגן וסיורים.
  2. דמי הביטוח ישולמו אחת לשנה. לא קיים תשלום יחסי עבור מצטרפים במהלך השנה.
  3. במקרה של סיום הקשר בין הגן והילד, לא יוחזרו דמי הביטוח.

מצלמות ושידור תמונות וסרטונים

  1. כל מבנה הגן מרושת במצלמות אבטחה המשדרות באופן שוטף ורציף את כל ההתרחשויות בו במהלך שעות פעילות הגן. סרטוני האבטחה נשמרים במחשבי הגן עד חודש ממועד הצילום.
  2. באפשרותכם לצפות בסרטוני האבטחה אחרי שעות פעילות הגן ובתיאום מראש עם ההנהלה. הצפיה תותר להורים בלבד.
  3. צוות הגן מתעד מעת לעת את הפעילות בעזרת צילום תמונות או וידאו. החומרים יאוחסנו במחשבי הגן או יועלו לאינטרנט לאתרי מדיה חברתית.
  4. בסוף השנה כל ילד יקבל אלבום עם תצלומים שלו שצולמו במהלך הפעילות בשנה האקדמית.
  5. מטרת התמונות שמועלות לאתרי המדיה החברתיים היא לעדכן אתכם ההורים בפעילויות של הגן באותו יום ובמהלך שנת הלימודים.
  6. .אם קיימת הסתייגות או התנגדות להציג את ילדכם בתמונות אלה נא הודיעו על כך מראש להנהלה.

נשיכה אצל ילדים

  1. נשיכה בגיל 1-3 היא התנהגות נורמלית שמשקפת את רגשותיו של הילד, ונעשית כתוצאה מחוסר היכולת לבטא אותם באמצעות הדיבור. התנהגות זו היא אחד השלבים של הצמיחה, ולעתים קרובות נפסקת תוך מספר חודשים. במקרה כזה הצוות יפנה תשומת לב מיוחדת לאותו ילד וינסה למנוע ממנו לנשוך כמה שיותר.

בריאות

  1. גן אג'יאל הוא גן מקדם בריאות ומפעיל תוכנית לקידום אורח חיים פעיל ובריא, הכוללת פעילות גופנית אינטנסיבית.
  2. ההורים נדרשים ליידע את ההנהלה באופן ישיר אם קיימת מגבלה פיזית לילד המונעת ממנו להשתתף.
  3. נא לא לשלוח כל סוג של מזון עם הילדים, כולל כריכים, ממתקים, סלטים, משקאות או סחלבים. האם לאכול אותם בכיתה במהלך היום או לחלק אותם לחברים בכיתה.
  4. ארוחת הבוקר מוגשת עד השעה 08:45. אין באפשרותנו להאכיל ילד שיגיע לאחר שעה זאת, לכן, הנכם מתבקשים להאכיל את הילד בבית בארוחת הבוקר.

מחלות

  1. לא ניתן לקבל ילד עם וירוס, חום גבוה, פטריות (כמו הרפס), הקאות או שלשולים. במידה והילד לוקה באחד מהם הצוות יפנה לאחד ההורים באופן מידי כדי לאסוף את הילד בהקדם האפשרי.
  2. במקרה של חום גבוה יש להשאיר את הילד בבית 24 שעות נוספות לאחר שהחום ירד.
  3. על פי המלצות משרד הבריאות והחינוך, אין באפשרותנו לתת לילד כל סוג של תרופה, כולל תרופה להורדת החום.
  4. ביחס לבעיות עיניים (אדמומיות, הפרשות) הן כאל וירוס מידבק. אם הן מתעוררות במהלך היום, ההורים חייבים יהיו לאסוף את הילד בהקדם האפשרי.
  5. באחריות ההורים להודיע ישירות להנהלה על רגישותו של הילד לכל סוג של מזון או חומר יצירה.
  6. על ההורים להודיע להנהלה על כל קושי, בעיות או מחלות שמהן סובל הילד.
  7. על ההורים לדאוג שהציפורניים יגזרו באופן קבוע.
  8. אם לילד יש כינים אנא התייחסו לנושא ברצינות, טפלו בו ושלחו את הילד לגן רק בתום הטיפול. נא יידעו את ההנהלה בהתאם.
  9. בעונת הכינים, הצוות יוודא שהכינים לא יתפשטו בקרב הילדים.
  10. במקרה חירום ההנהלה תתקשר לאחד ההורים בלבד. במקרים מיוחדים ובהתאם לשיקולים מסוימים, ההנהלה תדאג ליידע את שני ההורים.
  11. ימי הולדת:
  • בכל חודש ייקבע יום לחגיגה משותפת של כל הילדים החוגגים יום הולדת באותו חודש.
  • כדי להימנע מפערים בין מסיבות ימי ההולדת הצוות ידאג לכל פרטי האירוע, כולל עוגה שיכינו הילדים החוגגים, פירות וירקות. בהתאם, לא תותר חלוקת מתנות לילדי הכיתה או הבאת מפעיל.
  • המסיבות הן ללא השתתפות ההורים.
  1. טיולים:
  • במהלך השנה ילדי הגן משתתפים בשני טיולים לימודיים ללא ליווי הורים, וטיול אחד בסוף השנה בליווי הורים, לכל הכיתות.
  • במקרים חריגים, ההנהלה תשקול אפשרות לליווי הורים בהתאם למצב הילד.
  • לטיולים המחייבים ליווי על המלווה להיות מעל גיל 18.
  • בימי הטיולים הלימודיים, שערי הגן יהיו סגורים, ולא יהיה צהרון. ההורים מתחייבים לאסוף את בנם בתום הטיול.

נהלים כלליים

לבוש

  1. נא להשאיר בגן לבוש נוסף לשימוש במקרי חרום.
  2. הבגדים צריכים להיות נוחים, ועדיף בגדים פשוטים שאפשר ללכלך.
  3. הנעליים צריכות להיות נוחות לתנועה, לא נעלי בית ולא כפכפים.
  4. נא לשלוח את הבנות בשיער אסוף.
  5. נא להימנע ככל האפשר משליחת הילד עם תיקים, אביזרים, מטריות ועוד. הם גורמים להסחות דעת של הילדים במהלך היום, וכן תופסים מקום בחלל הכיתה.
  6. כל ילדי המעון הולכים לישון ישר אחרי ארוחת הצהריים. בזמן השינה צוות הגן יוצא להפסקה לפי סדר ומשלים את ענייני הסידור והניקיון.
  7. במקרה של תאונה חלילה שקרתה לילד בגן, ההנהלה, על פי הערכת המצב, תעביר אותו מיד למרפאה. להורים נודיע על התאונה ברגע שקרתה.
  8. צוות המעון יתמוך בילד ככל האפשר בתקופת הגמילה מחיתולים, בכפוף למידת שיתוף הפעולה של ההורים. מאמצי הצוות לא יפעלו מבלי שהילד ייעדר מהמעון לכמה ימים כשלב ראשוני. לכן, נא לתאם עם הצוות לגבי תחילת תהליך הגמילה.
  9. במקרה של הפסקת חשמל, ההנהלה תיידע את ההורים על כך, וההחלטה להשאיר את הילד בגן היא רק של ההורים.
  10. הגן פעיל באופן רציף, והצוות עובד לאורך כל השנה. אין אפשרות לתשלום יחסי לתקופה.
  11. כדי להבטיח שוויוניות בין הילדים הגן לא יאפשר לילד לחלק מתנות, אפילו לא סימליות, באף אירוע, כולל בסוף השנה.
  12. כחלק מתהליך ההסתגלות של ילד חדש בגן יום הלימודים יהיה קצר בימים הראשונים:
  • על ההורים להישאר עם הילד במשך שעתיים ביומיים הראשונים של היום.
  • החל מהיום השלישי, הצוות ידריך את ההורים לגבי הצורך ללוות את הילד.

פגישות ודרכי תקשורת בין הורים והצוות

צוות הגן וההנהלה עומדים באהבה לצד ההורים לליווי ולייעוץ אישי.

  1. הורים יכולים לברר על מצבו של הילד ולעקוב אחר התקדמותו באמצעות פגישה אישית עם הצוות, בתיאום מראש עם ההנהלה.
  2. נא לא לדבר עם הגננת בכיתה במהלך שעות הפעילות (בשעות הבוקר או בשעת האיסוף), אלא בשעות הקבלה של הגננת.
  3. נא ליצור קשר רק עם מנהלת הגן ולא לתקשר ישירות עם אנשי הצוות באמצעות הטלפונים האישיים שלהם.
  4. כל תלונה נגד אחת מנשות הצוות תתקבל רק דרך ההנהלה כדי להימנע מעימות, וכדי שנוכל לעקוב אחרי הבעיה ולטפל בה.
  5. שיחות טלפוניות תיענינה בשעות פעילות הגן. אם אין מענה ניתן לשלוח הודעת טקסט ונענה בהקדם האפשרי.
  6. באחריות ההורים לעדכן את ההנהלה על כל שינוי בפרטיו האישיים של הילד כגון מספר טלפון.