שנתונים

כיתות הגן מחולקות לפי שכבות גיל כאשר השכבה הצעירה ביותר היא כיתת התינוקות והבוגרת ביותר הינה כיתת גן חובה.

שעות פעילות

 • שנת הלימודים תחל ביום 02/09/2018 ותסתיים ביום 27/08/2019.
• הגן פועל לאורך כל השנה למעט ימי שישי/שבת וחגים.
• שעות הפעילות הרגילות הינם משעה 08:00 ועד 13:30.
• ישנה אפשרות לשהייה משעה 06:30 ועד שעה 17:00. 
• בערבי חג מסוימים הפעילות הינה עד שעה 12:00.
• במהלך חודש הרמדאן הגן פועל עד שעה 16:00.
• אין צהרון בימים שייערך בהם טיול.

גילאי לידה עד 2.8 שנים

אשכול כיתות המאכלס 3 כיתות נפרדות של תינוקות, פעוטות ובוגרים עד גיל 32 חודשים. צוות המעון הוא מקצועי, חם, אכפתי ורגיש לצרכי הקטנטנים. הילדים הבוגרים של המעון צומחים לכיתות הטרום חובה בתחילת שנה"ל הבאה .

  • כיתות קטנות עם יחס אישי ואוהב לכל ילד.
  • מגוון פעילויות עם מבחר חומרים ואמצעי יצירה והבעה עם דגש על טיפוח יצירתי, התנהגותי ורגשי.
  • הטמעת אורח חיים בריא ע"י חוגי התעמלות, תנועה ותזונה נכונה.
  • ליווי של הצוות החינוכי של המעון באופן רציף ע"י צוות של יועצים ומדרכים חיצוניים.
  • חלק מהפעילות מתנהל בשפה העברית.
  • 3 ארוחות מוגשות מידי יום לילדי המעון וארוחה רביעית לילדים הממשיכים לצהרון.
  • מגוון חוגי העשרה מועברים ע"י אנשי מקצוע בתחומים: התעמלות, תנועה, ריתמוזיקה, תיאטרון בובות וליטוף חיות. 
  • חינוך לעצמאות וטיפוח הביטחון העצמי.
  • פיתוח כישורי חיים ורכישת הרגלים מקדמים באמצעות יישום סדר יום מובנה.

לגילאי 3-4 שנים

גני הטרום חובה הם חלק מאשכול גנים המפוקחים ע"י משרד החינוך. בגנים אלה מקודמות על ידי בלתי פורמליות מגוונות בנוסף לתוכנית הליבה. ילדי הטרום נהנים ממענה המותאם במלואו לשלבי התפתחותם בתחום הרגשי, ההתפתחותי והקוגניטיבי. בתום שנת הלימודים ילדי גיל 4 עוברים לכיתת גן חובה הייחודית שלנו.

  • קבוצות גיל בכיתות נפרדות – טרום-טרום חובה וטרום חובה.
  • הטמעת אורח חיים בריא ע"י חוגי התעמלות, תנועה ותזונה נכונה
  • העשרת רמת השיחה והקניית מיומנויות לטפוח העצמאות וחופש הבחירה.
  • מגוון חוגי העשרה מועברים ע"י אנשי מקצוע בתחומים: התעמלות, תנועה, ריתמוזיקה, תיאטרון בובות וליטוף חיות. 
  • חינוך לאקולוגיה כחלק מתוכנית ייחודית המעצימה את אהבת הטבע, האכפתיות והשייכות לסביבה ע"י טיולים וסיורים.
  • פעילות העשרה מתקיימת בעברית כחלק מתוכנית עברית על הרצף.
  • לימוד דרך ביצוע פעולות חקר ופיתוח הסקרנות הטבעית של הילד.
  • עבודה בקבוצות קטנות.
  • 3 ארוחות מוגשות מדי יום וארוחה רביעית לילדים הממשיכים לצהרון.
  • מענה וטיפול בקשיים אינדיבידואליים בהדרכת יועצים חיצוניים.
  • השרשת ערכים של כבוד לאחר, שוויוניות, חמלה ושייכות.

לגילאי 5-6 שנים

גן החובה הוא השכבה האחרונה במערכת הגנים שלנו. מגיעים אליו הילדים שצמחו במעון יום ועברו בכיתות הטרום חובה כשהם נמצאים בסביבה מוכרת ויציבה, מרגישים בטוחים ועצמאיים ופנויים ללמוד ולהתפתח.

הילדים בגן נהנים מפעילות חינוכית מגוונת ועשירה ביותר באוריינטציה של מדעים, כולל הכנה לכיתה א'.

  • גן חובה ייחודי ויחיד באזור (גילאי 5-6).
  • מוכר ע"י משרד החינוך לפי חוק חינוך חוק לימוד חובה, התש"ט-1949.
  • הכנה רגשית לכיתה א' וטיפוח העצמאות וחיזוק הביטחון העצמי.
  • הכנה לבית הספר כוללת הכרות עם האותיות והכנת הבסיס ללימוד קריאה וכתיבה דרך למידה חוויתית.
  • אוריינטציה למדעים.
  • ביקורים יזומים להכרת בית הספר וצוות המורים.
  • חינוך לאקולוגיה כחלק מתוכנית ייחודית המעצימה את אהבת הטבע, האכפתיות והשייכות לסביבה ע"י טיולים וסיורים.
  • 3 ארוחות מוגשות מדי יום וארוחה רביעית לילדים הממשיכים בצהרון
  • הכרת הצרכים השונים של הילדים והתאמת תוכנית ייחודית ע"פ יכולותיהם האישית.
  • מגוון רחב של חוג העשרה המועברים ע"י אנשי מקצוע בתחומים: התעמלות אתגרית, תנועה, ריתמוזיקה ותיאטרון בובות.
  • השרשת ערכים של כבוד לאחר, שוויונית, חמלה ושייכות.
  • דגש על תוכנית עברית על הרצף לחשיפת הילדים לשפה העברית.

סדר יום בגן​

החשיבות של סדר יום קבוע בגן

בכיתות הגן ישנו סדר יום קבוע שמעניק לילדים סדר וארגון. סדר יום קבוע מסייע לילד להתארגן נפשית, להסתגל ולהשתלב, ובכך לבסס תחושות של ביטחון, קביעות ושייכות.

אחת היכולות העיקריות שנרצה לפתח בגיל זה, היא היכולת לווסת דחפים ולהתנהל לפי חוקי החברה הסובבת. כך הילד לומד על קיומם של גבולות, חוקים חברתיים ודפוסי חיים.
וכשהמסגרת ידועה וגמישה, והילד יודע למה לצפות ומה מצופה ממנו, התחושה שלו היא נעימה, יציבה ובטוחה יותר.  

למה חשוב להביא את הילד מוקדם לגן?

היום בגן מתחיל בזמן חופשי שהוא זמן נינוח. כאשר הילד מגיע לגן בשעה מוקדמת, לזמן החופשי של תחילת היום, מובטחת לו התאקלמות נעימה ומתונה בגן. בזמן הזה הילדים מתחברים זה עם זה, יוצרים קבוצות משחק ביניהם, מתחילים פעילות או משחק כלשהם, ובאופן כללי מסתגלים לגן.

בשעות הבוקר המוקדמות הצוות פנוי מאוד לקליטת הילדים המגיעים. זמנו בידו, אין הרבה ילדים שדורשים תשומת לב והילד יכול להיקלט בנחת מלאה.

לעומת זאת, ילד שמגיע מאוחר לגן, מגיע לקראת סיום הזמן החופשי. כך הוא רק מתחיל לשחק ומיד נאלץ להפסיק ולאסוף את המשחקים. או שהוא מגיע לתוך פעילות מובנית כמו מפגש בוקר או ארוחת בוקר. בכל המצבים האלו נגרם לו תסכול רב שמקשה עליו להיקלט בגן ולהירגע מהבכי.

במצב שהילד מגיע יותר מאוחר, סדר היום כבר התחיל והגן נמצא בפעילות, הגננת לא יכולה להפסיק הכל, לגשת אליו ולקלוט אותו. כך הילד יאלץ להיכנס מיד לעניינים, כלומר להתנהלות השוטפת של הגן.

בנוסף לכך, אנחנו עובדים בכיתת הגן לא מעט על הקניית מושגי יסוד, מונחים, הרגלים ומיומנויות שיפתחו את הילדים, ילמדו אותם, יקדמו אותם ויאפשרו להם הסתגלות טובה וקלה יותר לגן. כשהילד מגיע באיחור למפגש או מחמיץ אותו הוא מפסיד לא מעט תכנים ועשייה .וחבל.